Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh lineárního motoru s permanentními magnety
Čech, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se ve své první části zabývá studiem lineárních motorů. Úvod práce se věnuje stručnému popisu lineárního motoru včetně jeho příslušenství. Je zde popsaný princip lineárních motorů, jejich obecné výhody a nevýhody. Následuje přehled a rozdělení lineárních motorů, které mají v současné době praktické využití. Každý typ v současné době používaných lineárních motorů je stručně popsán a je objasněn jeho princip a charakteristické vlastnosti včetně konkrétní aplikace. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ekvivalentního magnetického obvodu lineárního motoru se železným jádrem. Návrh se poté využil pro simulaci rozložení a velikosti magnetického toku v lineárním motoru. Velikost magnetické indukce ve vzduchové mezeře se porovnala s hodnotami vypočtenými metodou konečných prvků. Z vypočtené magnetické indukce byla dále vypočtena tažná síla motoru, která byla porovnána s hodnotou v katalogovém listu.
Návrh synchronního spoke motoru
Kopecký, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena v první části na teoretickou rešerši oblasti týkající se synchronních motorů s permanentními magnety. Dále jsou rozebírány jednotlivé metody návrhu magnetického obvodu motoru a porovnávány jejich výhody a nevýhody. V poslední části je navrhnuta odporová síť pro zadaný motor, pomocí níž je vypočtena magnetická indukce ve vzduchové mezeře a vnitřní moment motoru. Výsledky jsou následně porovnány s metodou konečných prvků.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Rozptylové ztráty v magnetických materiálech na konci statorového svazku
Kopecký, Ivo ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Práce se zabývá zkoumáním magnetického pole a magnetických toků na konci statorového svazku u synchronního stroje. Tato problematika je řešena metodou nelineární magneticky odporové sítě, která je simulovaná v programu PSpice. Jednoduchý obvodový model statoru skládající se ze statorových plechů, vzduchových mezer a dvou bočních prstů, které drží stator pohromadě, se nahradili magnetickou nelineární odporovou sítí, která je následně rozdělena na elementy. Dle těchto elementů je zjednodušený model řešen a analyzován.
Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě
Bláha, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem odporov-vodivostní sít. Pomocí této sít je modelován transformátor. Na modelu se provedou simulace v programech PSpice a Simscape. Pro vyhodnocení výsledk byly použity hodnoty zjištné pomocí metody konených prvk. Jednoduchý model transformátoru byl nahrazen odporov vodivostní sítí, která je následn rozdlena na elementy. Dle tchto element je zjednodušený model ešen a analyzován.
Návrh synchronního spoke motoru
Kopecký, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena v první části na teoretickou rešerši oblasti týkající se synchronních motorů s permanentními magnety. Dále jsou rozebírány jednotlivé metody návrhu magnetického obvodu motoru a porovnávány jejich výhody a nevýhody. V poslední části je navrhnuta odporová síť pro zadaný motor, pomocí níž je vypočtena magnetická indukce ve vzduchové mezeře a vnitřní moment motoru. Výsledky jsou následně porovnány s metodou konečných prvků.
Návrh lineárního motoru s permanentními magnety
Čech, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se ve své první části zabývá studiem lineárních motorů. Úvod práce se věnuje stručnému popisu lineárního motoru včetně jeho příslušenství. Je zde popsaný princip lineárních motorů, jejich obecné výhody a nevýhody. Následuje přehled a rozdělení lineárních motorů, které mají v současné době praktické využití. Každý typ v současné době používaných lineárních motorů je stručně popsán a je objasněn jeho princip a charakteristické vlastnosti včetně konkrétní aplikace. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ekvivalentního magnetického obvodu lineárního motoru se železným jádrem. Návrh se poté využil pro simulaci rozložení a velikosti magnetického toku v lineárním motoru. Velikost magnetické indukce ve vzduchové mezeře se porovnala s hodnotami vypočtenými metodou konečných prvků. Z vypočtené magnetické indukce byla dále vypočtena tažná síla motoru, která byla porovnána s hodnotou v katalogovém listu.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě
Bláha, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem odporov-vodivostní sít. Pomocí této sít je modelován transformátor. Na modelu se provedou simulace v programech PSpice a Simscape. Pro vyhodnocení výsledk byly použity hodnoty zjištné pomocí metody konených prvk. Jednoduchý model transformátoru byl nahrazen odporov vodivostní sítí, která je následn rozdlena na elementy. Dle tchto element je zjednodušený model ešen a analyzován.
Rozptylové ztráty v magnetických materiálech na konci statorového svazku
Kopecký, Ivo ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Práce se zabývá zkoumáním magnetického pole a magnetických toků na konci statorového svazku u synchronního stroje. Tato problematika je řešena metodou nelineární magneticky odporové sítě, která je simulovaná v programu PSpice. Jednoduchý obvodový model statoru skládající se ze statorových plechů, vzduchových mezer a dvou bočních prstů, které drží stator pohromadě, se nahradili magnetickou nelineární odporovou sítí, která je následně rozdělena na elementy. Dle těchto elementů je zjednodušený model řešen a analyzován.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.